viernes, 20 de enero de 2012

19ª Sessió d'Alfabetització Digital

En aquesta sessió hem estat preparant la posada en comú del nostre treball i anàlasi a l'escola CEIP Barrufet de Sant Boi de Llobregat. Aquesta és l'escola on la Alba va realitzar les pràctiques al Cicle d'Educació Infantil, i per això ens han garantit l'accés a l'observació de les TIC que desenvolupen en Educació Infantil amb dos cursos: P4 i P5. 


Considero que ha estat molt interessant el fet de fer un anàlisi del desenvolupament de les TIC en aquesta escola, ja que ens ha quedat clar d'alguna manera la filosofía i la metodologia que tenen en vers a les noves tecnologies. Jo nomès vaig tenir l'oportunitat d'observar el curs de P5 (perquè quan ho feien els de P4 treballava) i en aquell moment com estaven estudiant les matemàtiques, jugàvem amb el JClic fent activitats en relació a aquesta àrea. Era interessant la varietat d'activitats que hi havia, i es podia veure perfectament a aquells nens/es que ho dominàven més, i a altres que tenien més dificultats; tant pel que fa als conceptes matemàtics com al domini de l'ordinador (ratolí i teclat). 
Un punt negatiu que vam trobar i que no ens va agradar gaire va ser el paper de la mestra en aquestes sessions informàtiques. No era una mestra especialitzada en aquesta àrea, i semblava com si no li agradès el seu treball perque mostrava agovi i estrés, i quan un nen/a tenia dubtes o dificultats en comptes d'ajudar-li perque aquest pogués aprendre correctament, o es queixava o li solucionava el problema directament sense donar-li oportunitat a tornar a intentar-ho.



Tot això, juntament amb altres aspectes que hem explicat detalladament al nostre treball, és el que plasmarem el meu grup i jo en la nostra exposició. Per això, hem dedicat el dia d'avui a preparar el power point i a repartir-nos la informació per exposar. Aquesta vegada, desprès de parlar amb el professor sobre la nostra anterior exposició, hem estat preparant un power point molt més vistós i ens hem proposat realitzar una presentació sense l'ajuda de cap resum. És a dir, exposar sense mirar el paper per guiar-nos. És tot un repte per mi, ja que em poso molt nerviosa quan exposo i encara que mai llegeixo el paper en l'exposició, si que es veritat que em dona més seguretat per si oblidés alguna cosa en algun moment (per els nervis). Encara així, ho intentaré perque crec que m'ajudarà a tenir més seguretat i confiança en mi mateixa per les pròximes exposicions.

En definitiva, ha estat una sessió molt profitosa per realitzar el treball en grup.

No hay comentarios:

Publicar un comentario